• eyelash growth serum
  • Ma 2020. július 06., hétfő, Csaba napja van. Holnap Apollónia napja lesz.

     

    Életünk során sok olyan dolgot kellett megtanulnunk, amit mások akartak, kötelező volt. Számtalanszor volt hasznos, de olyan is akadt, amely adott pillanatban haszontalannak tűnt, de később a helyére került az a tudás is. Minden emberben él a vágy, hogy jól éljen, boldog legyen, azt csinálhassa, amit tud és amit szeret.

     

     

    Nem kell pszichológusnak lennie, „csak” empatikus készséggel kell rendelkeznie egy tanárnak, oktatónak, ám ezt személyes, tudatosan feldolgozott tapasztalás nélkül nem lehet megszerezni. Ha mindez a tarsolyba kerül, akkor válik egy oktató valódi élménypedagógussá!

     

    Ma már nem lehet nem tudni, hogy az önértékelés, önmagunk eredményeinek visszajelzése nem csak a főnök, a kollégák, az iskolák, hanem önmagunk feladata is. El kell fogadnunk, hogy az életpálya megvalósításakor mások jelölték ki a megvalósítási kereteket, az elsajátítandó tudást, de mégis mindannyian magunk választottuk ki életpályánkat, még akkor is, ha nem tudjuk, miért akarjuk bejárni.

     

    A legfontosabb feladata a pedagógusnak, hogy mit kell ehhez tanítania. Erre épülhet minden tudás, módszer, kommunikáció és fejlesztő célzatú tudásszerzés igénye a pedagógus részéről, de mindez előtt szerbe-számba kell először venni, mi az, ami már van. (A szer régi magyar szó sor, sodratot jelent, a rendszer szó tekintetében az a tudásösszesség, halmaz, technológia, amire a rendet, az eredményes végrehajtást építjük, egyedül a magyar nyelvben van ilyen szó – szemben a több indoeurópai nyelvben is létező system szóval).

     

    Mi az az élménypedagógia?

    Röviden: a tanulni vágyók tudásvilágának kiépüléséhez nyújtott segítség a tanár részéről. A hallgató tudáshoz való viszonyának, eredményességének menedzselése, az életben való alkalmazási területeken keresztül. A világunk tudásfeltárása lényegesen több eredményt hozott a 100 évvel ezelőtti időszakhoz képest. Szinte lehetetlen átfogóan bemutatni, tanítani, és nincs is mindenre szükség. Nem lehet cél mindent megtanulni, de cél lehet minden tudást megtalálni. Ehhez egy szűrőrendszert kell szerkeszteni önmagunkban, ami szelektálja, mi az, ami éppen most fontos. Ez a szűrőrendszer a hallgatóban keletkezik, s céljain, kialakuló szemléletén, világának tudatos formálásán alapszik. Nem tanítani kell, nem tanulni kell, hanem meg kell tudni, miért kell megtanulni azt, amit tanítunk – ezt a tanárnak és a diáknak is egyaránt tudnia kell. Tehát a tanítás-tanulás folyamata egy közös munka, amelynek eredménye a tanárban és a tanulóban válik valósággá.

     

    Egy tanóra úgy válik közös élménnyé, hogy a hallgató érdeklődését felkelti a támogató tanár. Nem száraz elméletet olvas fel a könyvből, hanem olyan szituációkat, helyzeteket teremt, melybe interaktívan be tud kapcsolódni a hallgató. Saját példáit, tapasztalatait beleszőve tudja magát kipróbálni, egy védett-óvott környezetben. Nyugodtan „játszhat”, mert hibázni nem tud!

     

    Igen, játszani kell hagyni a felnőttet, hogy az iskolapadban újra gyermeki kíváncsisága kerekedjen felül, és kérdezzen.  Néha meg kell tanítani kérdezni, hogy az eddigi kereteit túl tudja lépni. Bátorítani kell, hogy képes bármit megtenni, bármit megcsinálni, bármit megtanulni. A poroszos módszer mára avíttá vált. A motiváció az út, az ismeretlen felfedezésére irányul, gyakorlatba ültetve. A gyakorlati tudást azonnal alkalmazni tudják a munkahelyükön, az élet minden területén. A képzéseken a résztvevők megismerik  saját készségeiket, kompetenciáikat, tudásukat  és annak alkalmazási módjait bármilyen környezetben, konfliktus- és problémamegoldó helyzetekben. A munkahelyen vagy az élet bármely területén képesek legyenek alkalmazni az új kompetenciáikat, képességeiket tudatosan, kreatív módon használni, alkalmazni mindazt, amit a tanárral közösen felfedeztek, begyakoroltak. Egy képzésen a támogató közösség ereje hatványozottan ágyazza be az új információkat. Tesztek bizonyítják a sikert.

     

    Gulyás Zsuzsa

     

     

    ÉLMÉNYKÉPZÉS – CSAK EGY KARNYÚJTÁSRA!

    2017-től élménypedagógiai módszerekre alapuló képzéseket szervez az Iparos Újság kiadója, az IPOSZ által alapított FIRMA Közhasznú Nonprofit Kft.


    Bővebb információ ingyenes konzultációs lehetőséggel: Tel: +36 30 758 10 13, e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

     

     

  • написание пресс-релиза
  • статьи для сайта
  • написание статей
  • новости для сайта
  • написание коммерческого предложения
  • продающий текст
  • копирайтинг
  • копирайтер
  • копирайтеры
  • SEO копирайтинг
  • рерайтинг
  • рекламные кампании в интернете
  • обслуживание сайта
  • биржи статей