• eyelash growth serum
  • Ma 2017. augusztus 20., vasárnap, István napja van. Holnap Sámuel és Hajna napja lesz.

    Két generáció, egy célért: egy példaértékű családi vállalkozás

     

    A több mit hetvenféle bioélelmiszert gyártó Bio-Drog-Berta Kft. nevét, minőségi termékeit külföldön és itthon is egyre többen ismerik.  Feldolgozóüzemük a természet által védett településen, Fajszon működik. Egyik oldalon a Duna határolja, körben pedig termőföld övezi. A kezdetben kétfős családi vállalkozás emberléptékű fejlesztéssel évtizedek alatt érte el mai méreteit, amikor is 80 hektáron – 57 család tulajdonát képező földterületen –, öntözhető parcellákon 24 növényfaj hozamát takarítják be és dolgozzák fel a legigényesebb európai elvárásoknak megfelelő minőségben.

     

     

     

    Berta Zoltán a feleségével közösen 1990-ben alapította meg a Berta Bt.-t, mert a rendszerváltáskor a helyi mezőgazdasági szövetkezet szétesésével megszűnt a munkahelye. A kor igényére jól ráérezve szántóföldi biozöldség, -fűszer és -gyümölcs termesztésével kezdtek foglalkozni. A biotermesztés akkoriban még iskola és hagyomány nélküli volt, a környékbeli gazdák eleinte bátortalanul próbáltak csatlakozni a Bertáék által megkezdett programhoz. A gazdák a földet és munkaerejüket adták, a Berta-cég a gépeket, vetőmagot, technológiát. Kezdetben szárítóipari szolgáltatókkal dolgoztatták fel a betakarított termést, aztán a teljes önállóságra törekvés jegyében 1995-ben a gyermekeiket, az agrármérnöknek tanult Balázst és az Amerikában marketingkommunikációs diplomát szerzett Ágnest bevonva létrehozták feldolgozóvállalkozásukat, a Bio-Drog Berta Kft.-t. Pályázatokból, hitelből és a vállalkozásból visszaforgatott pénzből bővítették üzemük kapacitását.

     

    A piacra először ötféle ízesítésű homoktövis nektárt, csípős és csípősségmentes paprikakrémet vezettek be. Termékkínálatukat folyamatosan fejlesztették, így mára megvalósulhatott az alakuláskor megálmodott „Terülj, terülj, bioasztalkánk” programjuk. Az aperitiftől a desszertig minden fellehető választékukban. A szárítva tartósítás előfőző technológiával, fehér és zöld termékeket őrlő malommal, fűszerpaprika-őrlő és csíraszegényítő rendszerrel és fűszerkeverékek gyártására alkalmas gépekkel egészült ki. Zöldség-, gyümölcs-, nektársűrítmény-gyártó technológiájuk egyedi. Jelenleg 11 uniós tagország 19 élelmiszeripari cégének és biokereskedésének, továbbá az Egyesült Államokba, Svájcba és Japánba szállítanak áruikból. Az első tizenkét évben hazai igény szinte alig jelentkezett, csak a világpiacra tudtak eladni. A helyzet mára sokat javult, a magyarok is ráéreztek a „bio” ízére, így forgalmuk felét már a hazai értékesítés teszi ki. A hazai biofogyasztás a cég szívügye, ezért is szlogenjük a „Terülj, terülj bio asztalkánk, Magyarország”. Hitük szerint a bioélelmiszer nem csak a fogyasztónak, de a termelőknek és a magyar piacnak is a legjobb elképzelhető kívánság.

    A teljes vertikumot a Biokontroll Hungária Kht. ellenőrzi és igazolja, adaptálva a BioSuisse és NOP megfelelésre is.

    A fejlesztések irányait elsősorban az új nemzedék, Ágnes és Balázs találja ki, amit a családi tanács megvitat, és mindenről közösen döntenek.

     

    A példaképpé vált leány

     

     

    Berta Ágnes Barbara szinte együtt nőtt fel a családi vállalkozással, és kiskora óta tudatosan készült arra, hogy szerepet vállaljon a cégben. Most ő felel a csaknem kétszázféle biotermék forgalmazásáért, reklámozásáért, arculattervezéséért. Agilis személyére felfigyelt a Példakép Alapítvány, és felkérte, hogy pályázzon a versenyre. Ágnesnek több száz induló közül sikerült bejutnia az első ötvenbe.

     

    – Nagyon rangos közösségbe kerültem ezzel, és azóta havi rendszerességgel szervezi számunkra az alapítvány a klubesteket, ahol ismerkedés, kapcsolatteremtés, érdekes előadások meghallgatása a program – mondta. – Kiváló alkalom ez kapcsolati tőke kiépítésére, új módszerek, ötletek megszerzésére, szakmai ismeretek bővítésére. Aki bekerül ebbe a körbe, annak az alapítvány nem engedi el a kezét, és több formában is segíti a tevékenységét. Látva a mezőnyt ez engem arra inspirált, hogy minél többet akarjak magamból kihozni, és az elkövetkező években még magasabb szintre fejlesszem a tudásomat és a vállalkozást. Szeretnék méltó maradni ehhez a címhez, és arra törekedni, hogy a vállalkozásból is minél többet ki tudjak hozni. A cím kötelez, és minél több helyen és fórumon be szeretném bizonyítani, hogy valóban példaértékű, amit a Bio-Drog Berta Kft.-ben sikerült már eddig is létrehozni. Az agrárszektort kevesen képviselik a kiválasztott vállalkozók közül, és a szememben tovább emeli az elismerés értékét, hogy beválasztottak közéjük.

     

    Bár édesapja sosem kényszerítette őt a pályára, már iskolás koruktól formálta, fejlesztette a két testvér azon képességét, mellyel a növényvilág, a természet jeleinek, üzeneteinek olvasására, meghallására alkalmasak lettek.  Kislányként együtt szedte a paprikát testvérével, Balázzsal, figyelték, hogyan kell szütyőzni, vagy csipkedni a csumát a még jobb minőség érdekében. A diploma megszerzése után rövid kitérőt tett a tévé és a média világába, de hamar egyértelművé vált számára, hogy az nem az ő útja. A cég gyors fejlődése miatt sürgőssé vált, hogy a termékfejlesztés és a forgalmazás jó kezekbe kerüljön. Megpróbálkoztak profi cégekkel, végül úgy látták: ők maguk tudják legjobban menedzselni a termékeiket, hiszen azokat náluk jobban senki sem ismeri.

    Amint beállt a vállalkozáshoz, személyesen felkereste a bioboltokat, hogy bemutassa a Bio Bertát, majd fokozatosan a termékfejlesztésbe is bekapcsolódott, mivel a fogyasztók véleményével, elvárásaival elsőként ő találkozott.  Feladata lett a termékek kiszerelésének és címkéinek megtervezése, az üvegek beszerzése, vagyis minden, ami azzal jár, hogy a kész termék vonzó formát öltsön.

     

    Csaknem kétszázféle termékük között lekvárok, hidegen préselt olajok, szárítmányok, fűszerek, teák, mézek, italok és sok más egyéb kínálja magát, hogy mindenki megtalálja azt, amit szeretne. Néha kicsit meghökkentő dolgok is születnek a „tervezőasztalon”, mint például a céklával kevert mézük, a népgyógyászat alfáját és omegáját felvonultató Pepita bodzalekváruk, vagy egyik büszkeségük, a homoktövisből és négyféle piros gyümölcsből készülő Ellargia gyümölcspüré, amelyet a Szegedi Tudományegyetem Farmakológiai Intézetének segítségével fejlesztettek ki az allergiás tünetek kezelésére. Reményeik szerint ezekkel a szelíd, természetes hatóanyagokkal felszabadíthatják az allergiák által lefojtott egészséget.

     

    Ágnes szerint az eddig elért eredmények fontosak, azonban nem lehet hátradőlni, mert a világ folyamatosan változik. Nem szabad leragadni az eddig termesztett és feldolgozott növényeknél, és az alkalmazott módszereknél.  A tudatos étkezés és az egészségesebb életmód elősegítéséhez szeretnének hozzájárulni. Mindig találnak újabb csoportokat, például a gluténérzékenyeket, a cukor- és a daganatos betegeket, akikhez szeretnék eljuttatni a számukra legkedvezőbb összetételű termékeket.

    A cég sikeres termékei közé tartozik a biocsokoládé és a bioszaloncukor, melyek Ágnes saját ötlete alapján születtek meg. A vásárlók óriási örömmel fogadták, mert egészen más ízűek, mint a boltban kapható hasonló portékák. Újdonságából ételosztó szervezetekhez is juttatott el adományt, karácsonyra pedig a Bethesda és a Heim Pál Gyermekkórházba is küldött csokit, szaloncukrot a kis betegeknek.

     

     

     

     

     

     

    Asztrológus, Horoszkóp készítés, Tanácsadás

     

  • написание пресс-релиза
  • статьи для сайта
  • написание статей
  • новости для сайта
  • написание коммерческого предложения
  • продающий текст
  • копирайтинг
  • копирайтер
  • копирайтеры
  • SEO копирайтинг
  • рерайтинг
  • рекламные кампании в интернете
  • обслуживание сайта
  • биржи статей