• eyelash growth serum
  • Ma 2017. június 26., hétfő, János és Pál napja van. Holnap László napja lesz.

    Végre beköszönt a tavasz, ám a jó idő, a napsütés és a madárcsicsergés ellenére mégis bágyadtak, fáradtak és aluszékonyak lehetünk.

    Van, akinek ilyenkor gyakrabban fáj a feje, míg más ingerlékenyebbé válhat. Ne aggódjunk, nem vagyunk betegek – ezek csak a tavaszi fáradtság tünetei.

     


     

     

     

    A témával foglalkozó orvosok mindenekelőtt azt hangsúlyozzák, hogy a tavaszi fáradtság nem holmi betegség, inkább szervezetünk természetes reakciója.

    Télen, amikor a nappalok rövidebbek, és kevesebb napfényhez jut a szervezetünk, fokozódik az „alvási hormon”, azaz a melatonin képződése, és ezzel együtt megnő az alvásigényünk. A tavasz közeledtével, a napok hosszabbodásával több fény éri szervezetünket, aminek következtében csökken a melatonin előállítása, illetve – szintén a fény hatására – növekedésnek indul a szerotonin, a „boldogsághormon” szintje. A szürke tél végére szerotoninhiány alakul ki szervezetünkben, ami a tavaszi napsütés hatására csak lassan és fokozatosan szűnik meg.  Testünk a „téli időszámításról” nehezen áll át a „nyári időszámításra”, és ez az átmenet ideiglenesen zavart okoz a bioritmusunkban. Ez az állapot a tavaszi fáradtság.

     

    Mit tehetünk a tavaszi fáradtság ellen?


    Napsütéses, szép időben tartózkodjunk sokat a szabadban, a friss levegőn. Sétáljunk nagyokat a családunkkal a természetben, biciklizzünk vagy válasszunk a személyiségünkhöz leginkább passzoló sportot, amit akár a szabadban is végezhetünk. Ha süt a nap, mindenképpen gondoljunk a megfelelő UV-védelemre is!

    Tavasszal érdemes tisztítókúrát tartani, a méreganyagok ilyenkor könnyebben távoznak, és szervezetünk meghálálja a törődést. Egyik lehetséges opció a léböjt, de megkezdése előtt mindenképpen egyeztessünk háziorvosunkkal, hiszen ezt is megfelelően kell fel-, majd leépíteni. Nem jó megoldás, ha holnaptól például csak folyadékot viszünk be testünkbe öt napig, és utána hirtelen megint étellel terheljük meg a gyomrunkat. Olyan tisztítókúrát is tarthatunk, amikor egy napig csak zöldséget és gyümölcsöt eszünk, illetve smoothie formájában fogyasztjuk, de a bőséges vízivás ennél a kúránál is elengedhetetlen.

    Szaunázzunk egy jót, vagy váltóvizes zuhanyfürdőt is vehetünk, hogy a vérkeringésünk felpezsdüljön. Mindig a melegvizes zuhannyal kell kezdeni, és hideggel befejezni, közben kissé durvább hátkefével vagy masszázskesztyűvel is átdörzsölhetjük a testünket. Igazolt tény, hogy a masszázs is tisztító hatású. Az óramutató járásával megegyező irányban kell átdogozni az elernyedt, alvó izmokat és az ízületeket. Érdemes különböző, kellemes illatú masszázsolajokat is kipróbálni közben, hogy más érzékszerveinket is kényeztesse az eljárás.

     

    Együnk minél több vitaminban gazdag ételt, részesítsük ilyenkor (is) előnyben a zöldséget és gyümölcsöt. A kímélő, de rostokban dús ételek is segítik szervezetünk regenerálódását, hogy anyagcserénk megfelelő intenzitású legyen. Készítsünk zöldség- és/vagy gyümölcsleveket házilag egy turmixgép vagy smoothie készítő segítségével. Nincs bennük hozzáadott cukor, egészséges és jó sok rostot tartalmaznak. Számos összeállításra találhatunk példát az interneten, de mi magunk is bátran kísérletezhetünk.

    Ahhoz, hogy jól induljon a napunk, igen fontos a reggeli étkezés. „Reggelizz úgy, mint egy király, ebédelj úgy, mint egy polgár, vacsorázz úgy, mint egy koldus”. Ezt a szólást szinte mindannyian ismerjük, és ha nem is értünk egyet minden szavával, azért sok igazságot rejt. Hiszen egy bőséges, megfelelő tápanyagokat tartalmazó reggelivel feltölthetjük szervezetünket.

     

    Igyunk minél többet, elsősorban vizet – az üdítők rengeteg cukrot tartalmaznak –, hogy a salakanyagok minél könnyebben távozzanak. Felnőtteknek a napi ajánlott mennyiség ebben az időszakban három liter, ami természetesen függ a testméretünktől is. Ugyancsak jótékony hatású a zsurló-, a csalánlevél-, a bodzavirág-, a citromfű- és a csipkebogyótea is – kortyolgatásukkal elősegítjük szervezetünk természetes méregtelenítő folyamatait..

     

    Ép testben ép lélek


    Ebben az időszakban különösen fontos, hogy pozitívan gondolkodjunk, és ápoljuk a lelkünket is! Az esetlegesen fellépő rosszkedvünket ellensúlyozzuk mindig valamilyen számunkra kedves időtöltéssel vagy egy-egy nagy nevetéssel. A nevetés csodákra képes! Nézzünk meg egy vígjátékot, olvassunk el egy jó könyvet, díszítsük fel vidám és színes tavaszi dekorációval az otthonunkat. Ha csak kevés időnk van, hatékony lehet az illatterápia is: pár csepp citrom-, borsmenta- vagy eukaliptuszolajat párologtatva azonnal felfrissülhetünk, a levendula illata pedig segít helyreállítani lelkünk harmóniáját.

     

    C- és D-vitamin-hiány


    Bizonyos kutatások szerint a tavaszi fáradtsággal összefügg a C- és D-vitamin szintjének jelentős csökkenése is a téli időszak után. A szervezet ugyanúgy megsínyli ezek hiányát is, mint minden más vitaminét, ám a C- és a D-vitaminnak különösen nagy szerep jut a tavaszi fáradtság tüneteinek leküzdésében.

    Manapság C-vitamin-hiány ritkán fordul elő, mert egyre többen használják táplálékkiegészítő formájában is. Igen sokrétű vitamin. Erősíti a hajszálerek falát, az ínyt és az izmokat is egészségesen tartja. Napi 10 mg-nál kevesebb C-vitamin a skorbut, 50 mg-nál kevesebb pedig a szívbetegségek és a szürkehályog kialakulásának kockázatát növeli. A C-vitamin fokozza a vas felszívódását, ezért vashiány esetén mindig kell C-vitamint is szedni a vasat tartalmazó készítménnyel együtt. Átlagosan napi 100-150 mg C-vitamin ajánlott – körülbelül ennyit tartalmaz 3 deciliter frissen facsart narancslé. Bizonyos esetekben – például influenzás időszakban – a dózisát érdemes akár napi 1000 mg-ra növelni. Ha esetleg idegenkedünk a szintetikus vitaminoktól, fogyasszunk minél több kivit, brokkolit, karfiolt, karalábét és sóskát. A klasszikus C-vitamin-bombáknak számító citrusfélék mellett pedig próbáljuk ki a homoktövist, a csipkebogyót vagy a goji bogyót is – ez a kellemes nassolnivaló nemcsak rágcsálva finom, hanem teába áztatva, joghurtba és müzlibe keverve is.

     

    Itthon szinte mindenki D-vitamin-hiányos


    A D-vitamin elsődleges forrása a bőrt érő napsugárzás, annak is UV-B spektruma (a szolárium döntően UV-A sugarakat bocsát ki, ezért nem alkalmas a D-vitamin pótlására). Emiatt érdemes –megfelelő védelem mellett akár nyáron is – fedetlen karral a szabadban tartózkodni. A téli időszak nem a napsütéses óráiról híres, így ekkor a D-vitamin pótlására van szüksége a szervezetünknek. Testünk D-vitamin-előállító képessége a korral csökken, ezért időseknél különösen fontos a pótlása, mivel a csontozat egészségének megőrzéséhez nélkülözhetetlen. D-vitamin-hiányt figyeltek meg a policisztás petefészek szindrómában (PCOS) szenvedő nőknél is. Hogyan tudjuk pótolni a D-vitamint? Főként tengeri halakban, a csukamájolajban, kis mennyiségben pedig a tojásban, májban fordul elő. Elérhető már D-vitaminnal dúsított joghurt is, illetve többféle táplálékkiegészítő. Rengeteg betegség kialakulásában van szerepe a D-vitamin-hiánynak, ezért figyeljünk a megfelelő pótlására.

     

    Vigyázzanak magukra!

     

     

     

     

     

     

    Asztrológus, Horoszkóp készítés, Tanácsadás

     

  • написание пресс-релиза
  • статьи для сайта
  • написание статей
  • новости для сайта
  • написание коммерческого предложения
  • продающий текст
  • копирайтинг
  • копирайтер
  • копирайтеры
  • SEO копирайтинг
  • рерайтинг
  • рекламные кампании в интернете
  • обслуживание сайта
  • биржи статей