• eyelash growth serum
  • Ma 2017. október 18., szerda, Lukács napja van. Holnap Nándor napja lesz.

    Bár a fogyasztóvédő szervezetek évről évre igyekeznek komolyabban fellépni a fogyasztók érdekeit sértő kereskedők ellen, a legjobb, ha mi magunk, a fogyasztók ügyelünk arra, hogy ne váljunk áldozattá. Ismerjük meg a trükköket, és védekezzünk!

     

     

    A statisztikai adatok szerint az üzletek több mint fele hágja át kisebb-nagyobb mértékben a szabályokat azért, hogy még nagyobb haszonra tehessen szert. A trükkök – amelyeket a polcoktól egészen a kasszáig használnak – ráadásul sokszor olyan ravaszak, hogy a gyanútlan vásárló gyakran csak órákkal vagy napokkal később ébred rá, hogy becsapták. Tehát a pénztártól való távozás után, amikor ugyebár a reklamációnak már helye nincs…

     

    Az üzletek többségében ma már dupla kijelzős mérlegeket használnak a pult mögött, hogy a vásárló is láthassa, hogy valóban annyi párizsit szeleteltek-e számára, amennyit kért. A mérleg mérőfelülete azonban sok esetben még így is rejtve marad, lehetőséget adva ezzel az eladónak, hogy egy kicsit hozzámérjen az áruhoz. Huszonöt deka, maradhat? – kérdezi az eladó, miközben a kés is a mérlegen van. Ugye, ismerős? Néhány plusz deka a vásárló számára talán még nem nagy pénz, a kereskedőnek azonban ez hosszútávon jelentős haszonnal járhat. És ugyan ki méri meg azt a néhány szelet párizsit otthon, amikor hazaér?

     

    Tipp a védekezésre: igyekezzünk olyan helyen vásárolni, ahol a mérleg teljes egészében látható. Ha úgy érezzük, túl gyorsan történt a mérés, vagy gyanúsan könnyűnek találjuk azt a néhány szelet párizsit, ne habozzunk megkérni az eladót, hogy ismét mérje le az árut. Gondoljunk arra, hogy a mi pénztárcánkról van szó!

     

    Régi ár, új vonalkód

    Nem ritka eset az sem, amikor az előrecsomagolt termékek árát megváltoztatják, de úgy, hogy a régi árcímkét a csomagoláson hagyják, a vonalkódot viszont átragasztják. Ilyesmivel általában a nagyobb hipermarketekben találkozni. Egy nagyobb, családi bevásárláskor szinte lehetetlen követni, hogy mit jelez ki a pénztárgép. Az egy-kétezer forintos eltérést a nagy pakolásban ritkán veszi észre azonnal a vásárló, a pénztártól való távozás után pedig már késő.

     

    Márpedig reklamálni kell, legalábbis meg kell próbálni. A blokkot igyekezzünk még akkor alaposan átolvasni, amikor még nem toltuk ki a kocsit a boltból, és ha valamilyen eltérést észlelünk, azonnal forduljunk az információhoz vagy a vevőszolgálathoz.

     

    Akció van – akciós termék nincs

    Időszaktól függetlenül is – a nagyobb ünnepek alkalmával pedig főként – gyakran hirdetnek meg akciókat a szupermarketek és nagyobb áruházak. A postaládák és a lépcsőházak tele vannak az éppen aktuális, kihagyhatatlan akciókat hirdető szórólapokkal és színes újságokkal, amelyeket egy magára valamit is adó fogyasztó egyszerűen képtelen nem megnézni. Hiszen kit ne érdekelne egy televízió féláron, vagy egy mosógép 40%-kal olcsóbban?

     

    A vásárló azonban bármennyire siet, a termékek egy része addigra már bizonyára elfogyott, vagy éppen még nem érkezett meg. Legalábbis ilyen és hasonló válaszokat kap, amikor az eladóknál érdeklődik. Ez egy átlagos hétköznapon talán még nem ok arra, hogy a vevő úgy érezze, becsapták, a karácsonyi ajándékhajszában azonban igen bosszantó tud lenni. Főként, amikor kénytelenek vagyunk megvenni az akciósként hirdetett terméket eredeti áron.

     

    Mit tehetünk ilyen esetben? Tudnunk kell, hogy ha egy terméket akciós áron kínálnak, vagy két egyforma terméken különböző ár szerepel, akkor vásárlóként jogunk van a feltüntetett legalacsonyabb árat fizetnünk. Ha erre az üzletben nem adnak lehetőséget, akkor se adjuk fel. Forduljuk panasszal a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez vagy a Gazdasági Versenyhivatalhoz.

     

    Ahány üzlet, annyi csapda! Mire figyeljünk?

    Tisztelet a kivételnek, ám általánosságban sajnos elmondható, hogy a kereskedők egy igen jelentős része ott ejti csapdába a vásárlókat, ahol lehet.

     

    1. Legyünk óvatosak, lehetőleg kerüljük azokat az üzleteket, ahol rendszeresen nem tüntetik fel az egyes termékek árát!
    2. Mindig figyeljük a pénztárgép kijelzőjét, hogy valóban azt az árat üssék be, amit a termék mellett vagy a csomagoláson is feltüntettek.
    3. Kerüljük azokat az előrecsomagolt élelmiszereket, amelyek csomagolása gyanúsan kopott, szakadt, esetleg lyukas.
    4. Sose vásároljunk olyan élelmiszert, mely bár vákuumfóliázott, mégis levegőt tartalmaz.
    5. Ha húst veszünk, lehetőleg frisset kérjünk, darált hús vásárlásakor pedig mindig frissen daráltassunk. Ha csak egy pillanatra is felmerül bennünk, hogy az áru romlott, keressünk egy másik üzletet.
    6. Mindig ügyeljünk arra, hogy a vásárlás végén a blokkhoz is hozzájussunk. A legjobb, ha azonnal át is tudjuk nézni, és ha valamit nem értünk, azonnal kérdezzük meg a pénztárostól.
     

     

     

     

     

     

    Asztrológus, Horoszkóp készítés, Tanácsadás

     

  • написание пресс-релиза
  • статьи для сайта
  • написание статей
  • новости для сайта
  • написание коммерческого предложения
  • продающий текст
  • копирайтинг
  • копирайтер
  • копирайтеры
  • SEO копирайтинг
  • рерайтинг
  • рекламные кампании в интернете
  • обслуживание сайта
  • биржи статей