• eyelash growth serum
  • Ma 2018. augusztus 16., csütörtök, Ábrahám napja van. Holnap Jácint napja lesz.

    PROSPECT: proaktív vezetéstámogatási rendszer a gyalogosok és kerékpárosok védelméért


    A gyalogosok és a kerékpárosok balesetveszélyes viselkedésére figyelmeztető vezetéstámogató rendszert hoznak létre az autósok számára a PROSPECT (Proactive Safety for Pedestrian and Cyclists) elnevezésű projektben. A megközelítés abban újszerű, hogy a gyalogosok és kerékpárosok mozgását elemezve, azok váratlan, baleseti kockázatot jelentő mozdulatait elemzi és továbbítja az autók vezetéstámogató eszközének.

     

     

    Az európai konzorcium tagja a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszéke; a szakemberek a hallgatókkal közösen budapesti személyi sérüléses közúti baleseteket elemeztek, szituációs vizsgálatokat, viselkedési mintaelemzéseket készítettek.

     

    – Amikor a kerékpárosok és gyalogosok biztonságát vizsgáljuk, általában azt elemezzük, hogy miként tudjuk az ő viselkedésüket, mozgásukat tudatosabbá, biztonságosabbá tenni. Azonban a projektünk megközelítése egészen újszerű: mi nem kifejezetten a védtelen közlekedőknek nyújtunk segítséget, hanem az autósokat szeretnénk előre figyelmeztetni az előttük zajló abnormális mozdulatokra, veszélyhelyzetekre – magyarázza dr. Tóth János, a BME Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszékének vezetője.

     

    A projekt kézzel fogható eredménye egy olyan vezetéstámogató rendszer lesz, ami a normálistól eltérő mozdulatokat, szituációkat próbálja a jelenlegi legjobb vezetéstámogató rendszerekhez képest egy másodperccel korábban, jóval a balesetveszély bekövetkezése előtt észlelni, sőt, be is avatkozni fékezéssel és/vagy kikerüléssel.

     

    Az autóipar legrangosabb szereplőit (Audi, BMW, Daimler, Toyota, Volvo) összefogó konzorcium tagjai nem véletlenül kerestek partneri kapcsolatokat kutatóintézetekkel és egyetemekkel is. Utóbbiak feladata a baleseti statisztikai adatok, konkrét balesetek elemzése és a balesetveszélyes helyszíneken megfigyelhető viselkedési minták feldolgozása. Ezt a munkát végzik az BME tanszékén is.

     

    – Először négy különböző ország konzorciumi tagja elkészítette a saját országa baleseti statisztikáinak kielemzését, majd ezeket az adatokat összehasonlítottuk – mondja dr. Juhász János egyetemi docens, a projekt egyik vezető kutatója. Hozzáteszi, az adatokat az egyes országokra jellemző sajátságok miatt nehéz volt összekapcsolni, de sikerült, így a legfontosabb jellemzőket összehasonlították. A magyar tag a KSH adatai alapján, a rendőrség szakmai segítségével 100 kiválasztott budapesti kerékpáros-baleset mélyelemzését készítette el. Ez a fázis főként a láthatósággal, a relatív mozgásokkal és a baleset előtti kockázattal kapcsolatos vizsgálatokra terjedt ki.

     

    Következő lépésként a baleseti statisztikából készült hőtérkép (a sűrűsödési helyeket mutatja a baleset kimenetelének figyelembevételével) alapján megállapították, hogy hol vannak azok a góchelyek, ahol sok konfliktushelyzet alakul ki a védtelen közlekedők és az autósok között. A legfrekventáltabb baleseti helyszínekre kamerákat állítottak, a felvételeket pedig kielemezték a hallgatókkal közösen. – Azt vizsgáltuk, hogy az egymással konfliktusba kerülő autósok és védtelen közlekedők milyen tevékenységeket folytattak a konfliktus előtt, közben és után.

    Olyan mintákat igyekeztünk felfedezni, amelyekből megjósolható, hogy egy adott gyalogos vagy kerékpáros konfliktusba fog-e kerülni az autóssal, és bekövetkezhet-e baleset – magyarázza Bánfi Miklós Gábor, a projekt nemzetközi kapcsolattartója. – Azt is megfigyeljük, hogy milyen az ilyen szempontból normálisnak tekinthető gyalogos és kerékpáros közlekedés, azaz, milyen sémák szerint mozognak azok a védtelen közlekedők, akik esetében nem beszélhetünk konfliktusos helyzetekről.

     

    Az így kielemzett mintákat használják fel majd a PROSPECT-ben létrehozandó eszköz tanuló algoritmusában, amelyhez a radarszenzorok kialakítását a Continental és a Bosch, a videoszenzorokat a Daimler, a kész fizikai megvalósítást és autókhoz rendelést pedig a nagy autógyártók közösen végzik.

     

    – A tesztelés után a projektet a ténylegesen az autókba kerülő szoftver- és hardverrendszer elkészítése zárja majd. Ez a technika a jelenlegi legjobb rendszerekhez képest egy másodperccel korábban jelezni tudja a veszélyt, fél másodperccel korábban pedig be is tud avatkozni – mondja Bánfi Miklós Gábor.

     

    A spanyol IDIADA által irányított Horizon 2020-támogatású PROSPECT (Proactive Safety for Pedestrian and Cyclists) összköltségvetése majdnem 7 millió euró, amelyből a BME 173 345 eurós közvetlen brüsszeli támogatásban részesült, befejezése 2018 őszén várható.

     

     

     

     

  • написание пресс-релиза
  • статьи для сайта
  • написание статей
  • новости для сайта
  • написание коммерческого предложения
  • продающий текст
  • копирайтинг
  • копирайтер
  • копирайтеры
  • SEO копирайтинг
  • рерайтинг
  • рекламные кампании в интернете
  • обслуживание сайта
  • биржи статей