• eyelash growth serum
  • Ma 2018. november 15., csütörtök, Albert és Lipót napja van. Holnap Ödön napja lesz.

    A mai villanyautók hatótávja maximum 100-150 kilométer, csak a méregdrága Tesla tudja ennek valamivel több, mint a dupláját megtenni egyetlen tankolással. Egy izraeli cég az Alcoa és a kanadai Quebec segítségével megtízszerezi a hatótávot.


     

    Az Alcoa alumíniumipari világcég karolta fel a Phinergy izraeli céget és támogatja kísérleteit az elektromos autók hajtásának és töltésének korszerűsítésében. Az Alcoa a kanadai Quebec tartomány támogatását is megszerezte a további kutatáshoz, ezért nem véletlen, hogy a montreali Gilles Villeneuve versenypályán mutatkozott be a Citroën C1 alapokra épített prototípus.

     

    A villamos energia tárolásáról úgynevezett alumínium-levegő, vagy fém-levegő akkumulátor gondoskodik. Ennek alapja a villanyautókban ma is megszokott lítium-ion akkumulátor, különlegessége, hogy a lítium-ion akkumulátor nem konnektorból tölthető, hanem az autóba telepített 200 kWh kapacitású alumínium-levegő akkumulátorból kap mintegy 1600 kilométeres hatótávra elegendő energiát.

     

    A fejlesztők úgy képzelik, hogy alumínium-akkumulátoruk nem elsődleges energiaforrásként szolgál majd a járművekben, hanem a rövidtávú autózást kiszolgáló, gyakran töltött lítium-akku mellett egyfajta megnyugtató biztosíték lehet. Ha esetleg a tulajdonos hosszabb utat tenne meg alapvetően városi járművével, vagy nem várt teendők miatt többet kell mennie, mint tervezte, akkor sem kell vesztegelni egy konnektor mellett. Egy 100-120 km hatótávolságú villanyautóban így mindig lehetne akár 3000 kilométer megtételére elegendő kapacitás, amelyet egy 100 kg tömegű akkuban már el lehet tárolni.

     

     

    Az elgondolás az volt, hogy a rövid, városi utakon a lítiumion-akkura támaszkodik a rendszer, a másik akkumulátor pedig csak az 50 kilométernél hosszabb távokon lép működésbe, így hosszabb élettartamú lehet, mintha folyamatosan ezt használná a gépjármű.

     

    A lemerült, vagy inkább elhasznált akkut pedig éppen úgy cserélhetné újra az autós egy csereállomáson, ahogy ma feltankolja kiürült üzemanyag-tartályú kocsiját a benzinkúton. Csak épp nem füst és korom, hanem akár megújuló energiával újra feldolgozott, ismét használható akkumulátor maradna hátra a megtett kilométerek után.

     

    Az alumínium-levegő akkukban a fém idővel alumínium-hidroxiddá alakul, használhatatlanná téve a rendszert, vagyis az ilyen akkuk nem tölthetők újra, hanem teljes cserére szorulnak. Nagy előny persze, hogy az elhasználódott akkumulátorokból aztán új akkuk gyárthatók le. Az ilyen rendszerű autókban néhány havonta le kell cserélni az akkut, a fejlesztők szerint azonban ez egy megfelelően ellátott szerelőhálózattal könnyedén megoldható. A Tesla mérnökei tavalyi bemutatójuk során 90 másodperc alatt hajtották végre egy, a most bemutatottnál jóval nehezebb akku cseréjét, vagyis a dolog várhatóan kevesebb időt vesz majd igénybe, mint egy átlagos tankolás.

     

    A most bemutatott rendszer egy porózus elektródát használ katódként, amely kis kiterjedéséhez képest nagy felülettel rendelkezik, így jelentős mennyiségű oxigént képes kiszűrni a levegőből. Az elektróda anyagában egy ezüst alapú katalizátor biztosítja, hogy a szén-dioxid ne zavarja meg annak működését. Ez utóbbi a fém-levegő akkumulátorok nagy problémája, mivel a katódhoz kapcsolódó szén-dioxid fokozatosan szénnel telíti a felületet, amely így nem lesz képes feladata megfelelő szintű ellátására.

     

    A 25 kilogrammos ötven lemezes alumínium akkumulátor a levegő oxigénjéből és vízből – ezüstöt is tartalmazó katalizátorral – alumínium-oxidot és energiát állít elő, miközben más károsanyag nem keletkezik a folyamat során. A folyamat leegyszerűsítve olyan, mint amikor a vasat megeszi a rozsda. Minden lemez 32 kilométer megtételét teszi lehetővé, megállni csak 200 kilométerenként kell vízfeltöltésre, de ha nem hosszú utazásra használjuk a járművet, elég havonta egyszer csapvízzel feltölteni az akkumulátort.

     

    Az Alcoa által - amúgy magas költséggel, vízi energiával előállított alumínium-lemezek nem tölthetők újra - ez a rendszer legnagyobb hátránya -, de mint a Phinergy közölte, könnyen kicserélhetőek, és a csere sokkal rövidebb ideig tart, mint a hagyományos újratöltés. Újrahasznosításuk is könnyen megoldható. Ráadásul könnyű akkumulátorokról van szó, amelyek kevesebb helyet is foglalnak, mint a korábbiak. Mivel főleg városban használt villanyautókba építenék a technológiát, nem kell attól sem félni különösebben, hogy hamar elhasználódik az akkumulátor, mert az autót legtöbbször a konnektorból is tölthető lítium-ion akkumulátor hajt. A fejlesztő cég szerint normál városi használat mellett elég évente cserélni az alumínium-levegő akkumulátort.

     

    A Phinergy vezetője, Aziz Tzidon szerint egy normál méretű családi autó egy száz kilogrammos alumínium-levegő akkumulátorral 3000 ezer kilométeres hatótávra is képes, miközben a Tesla Model S nagy teljesítményű akkumulátora 500 kilogramm.

     

     

     

  • написание пресс-релиза
  • статьи для сайта
  • написание статей
  • новости для сайта
  • написание коммерческого предложения
  • продающий текст
  • копирайтинг
  • копирайтер
  • копирайтеры
  • SEO копирайтинг
  • рерайтинг
  • рекламные кампании в интернете
  • обслуживание сайта
  • биржи статей