• eyelash growth serum
  • Ma 2019. december 14., szombat, Szilárda napja van. Holnap Valér napja lesz.

    Az Európai Bizottság egy internetes felületet, az online vitarendezési platformot (OVR platform) működteti azon fogyasztók számára, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet, azaz egy alternatív vitarendezési testületet a panasz kezelésére.

     

     

     

    Az online vitarendezés az Európai Unió valamennyi tagállamában, Izlandon, Norvégiában és Liechtensteinbe érhető el, az OVR platform a https://webgate.ec.europa.eu/odr oldalra kattintva nyílik meg. A platformon a magyar és az előbb felsorolt bármely országban honos online vállalkozással, szolgáltatóval szembeni panaszok, jogviták esetén is lehetőség van online vitarendezésre.

     

    Mely vitarendezési testületek közreműködése kérhető az online vitarendezés során?

    Azok a vitarendezési testületek (hazánkban a békéltető testületek) szerepelnek az online vitarendezési platform jegyzékében, amelyek megfelelnek bizonyos működési és minőségi előírásoknak, és amelyeket a nemzeti hatóságok is elismernek, illetve az Európai Bizottság részére bejelentettek.

     

    Az online vitarendezés előnyei

    Az új platform a fogyasztók és a kereskedők számára egyaránt megkönnyíti az internetes vásárlással kapcsolatos viták online rendezését. Ha probléma merül fel az internetről rendelt termékkel vagy szolgáltatással, a https://webgate.ec.europa.eu/odr linkre kattintva három egyszerű lépésben tölthetik ki a panasztételi űrlapot. További előny, hogy a felhasználók a teljes vitarendezési eljárást online bonyolíthatják. A platform többnyelvű; fordítói szolgáltatás révén segíti a különböző európai országokból származó feleket érintő viták rendezését. A honlap az EU összes hivatalos nyelvén, továbbá izlandi és norvég nyelven áll rendelkezésre. Tehát ha Ön az EU-ban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben él, a platformon megkeresheti, hogy mi lenne a legjobb megoldás fogyasztói problémájára, közvetlenül meg tud állapodni a kereskedővel a problémát orvosló megoldásban, illetve megállapodhatnak abban, hogy melyik vitarendezési testület kezelje az ügyet.

     

    Szükséges-e valamilyen speciális regisztráció az online vitarendezéshez? Hogyan indítható ügy az OVR platformon?

    A panasz benyújtásához nem szükséges, de tekintettel arra, hogy az OVR-platformot az Európai Bizottság üzemelteti, az online vitarendezés lefolytatásához szükséges egy EU login fiókot létrehozni az alábbi linken:

    https://webgate.ec.europa.eu/cas/eim/external/register.cgi

    Ügy az alábbi linkre kattintással indítható:

    https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase

     

    Az OVR-platformon keresztül is felvehető a kapcsolat a kereskedővel

    Az OVR-platformon közvetlenül a kereskedővel is rendezhető a probléma. Ez akkor lehet hasznos, ha még nem lépett kapcsolatba a kereskedővel vagy a kereskedő nyitott a párbeszédre. Az OVR-platform értesíti a kereskedőt az Ön kérelméről. Ha a kereskedő hajlandó megbeszélni az ügyet, akkor a platformon keresztül közvetlenül is üzenetet válthatnak egymással, küldhetnek egymásnak csatolmányokat (pl. a termékről készült fotókat) és az online megbeszélés időpontját is kitűzhetik. A megegyezésre összesen legfeljebb 90 nap áll rendelkezésükre. Ön és a kereskedő is bármikor kiléphet a közvetlen egyeztetésekből. A kereskedő listát is készíthet azokról a vitarendezési testületekről, amelyek bevonását a megoldás közvetlen keresése helyett javasolja. Ebben az esetben 30 nap áll a rendelkezésükre, hogy megállapodjanak a vitarendezési testületben, különben a platformon lezárásra kerül az ügy. Ha a kereskedő az Ön kérelmét azonnal elutasítja, illetve az egyik fél kilép a folyamatból vagy 90 nap után sincs eredmény, Ön vitarendezési testületet is bevonhat, vagy egyéb jogi megoldással élhet. Az egyéb jogi lehetőségekről a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.consumer.rights#inline-nav-2 oldalon lehet tájékozódni.

     

    Vita rendezése vitarendezési testület bevonásával

    A fogyasztó az OVR-platformon engedélyezett vitarendezési testületet is bevonhat a probléma megoldásába. A vitarendezési testület egy olyan semleges harmadik fél, amely abban segít, hogy a fogyasztó és a kereskedő megoldhassa a vitás kérdést. Ez a bírósági eljárásnál kevésbé költséges és gyorsabb alternatívát kínál. Az OVR-platform értesíti a kereskedőt az Ön panaszáról. Ha a kereskedő beleegyezik az OVR-folyamatban való részvételbe, meg kell egyezniük, hogy melyik vitarendezési testület kezelje az ügyüket. A kereskedő összeállítja az általa ajánlott vitarendezési testületek listáját, Ön pedig a platformon választ egyet vagy új listát kér. A panasz benyújtásától 30 nap áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy közösen kiválasszák az ügyüket kezelő vitarendezési testületet. Ha ez idő alatt nem tudnak megegyezni a vitarendezési testületben, vagy a kereskedő nem vesz tudomást a panaszról, Ön más vitarendezési megoldással is megpróbálkozhat. Az egyéb jogi lehetőségekről szintén az oldal nyújt tájékoztatást.

     

    Tájékoztatás és technikai segítség

    Az OVR kapcsolattartó pont nyújt tájékoztatást és technikai segítséget az OVR-platform használatához és az online vitarendezés folyamán. Fontos, hogy az ún. OVR pont nem vesz részt érdemben az online vitarendezés folyamatában. 2019. szeptember 1-től az Innovációs és Technológiai Minisztériumban működő Európai Fogyasztói Központ látja el a hazai OVR kapcsolattartó pont feladatait.

     

    Milyen módon érhető el a hazai OVR kapcsolattartó pont?

    A hazai OVR kapcsolattartó pont elérhetőségei az alábbiak:

    Innovációs és Technológiai Minisztérium - Európai Fogyasztói Központ

    Székhely: 1027 Budapest, Csalogány u. 9-11.

    Levelezési cím: 1440 Budapest Pf. 1.

    Telefon: 06-1-795-52-33

    E-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

    Bővebb információ az OVR-platform működéséről és az online vitarendezésről az Európai Bizottság OVR honlapján érhető el az alábbi linkeken:

    https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.help.new

    https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

     

     

  • написание пресс-релиза
  • статьи для сайта
  • написание статей
  • новости для сайта
  • написание коммерческого предложения
  • продающий текст
  • копирайтинг
  • копирайтер
  • копирайтеры
  • SEO копирайтинг
  • рерайтинг
  • рекламные кампании в интернете
  • обслуживание сайта
  • биржи статей