• eyelash growth serum
  • Ma 2018. szeptember 26., szerda, Jusztina napja van. Holnap Adalbert napja lesz.

    Magyarország exportvolumene 2017-ben meghaladta a 100 milliárd eurót, ami abszolút rekord a magyar gazdaságtörténetben, ilyen értékben még soha nem exportált hazánk.

    A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) elsősorban eszközrendszerével járul hozzá a magyar vállalkozók exportsikereihez – nyilatkozta lapunknak Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.

     

     

     

    A magyar vállalkozásoknak számos – akár piaci, akár állami – szervezet biztosít szakmai támogatást. A Kereskedőház milyen konkrét szolgáltatásokat tesz elérhetővé számukra?

     

    A Kereskedőház legfőbb feladata, hogy feltérképezze a külpiacokon versenyképes magyar vállalkozásokat, becsatornázza őket a globális gazdasági és üzleti élet körforgásába, és így konkrét exportsikerekhez segítse őket. Kiterjedt üzleti és diplomáciai kapcsolatrendszerrel rendelkezünk, közel 50 országot, illetve a teljes Kárpát-medencét lefedő irodahálózatunk van. Mindig felhívjuk a cégvezetők figyelmét arra, hogy a kereskedőházi irodák által nyújtott szolgáltatások több szempontból is előnyösek számukra, hiszen így akár a vevők felkutatására fordított energiát, időt és erőforrást is megtakaríthatják. Különösen a távoli piacok esetében jelentős nagyságú terhet vehetünk le a vállalkozások válláról.

     

    A partnereink visszajelzései alapján folyamatosan fejlesztjük a szolgáltatásainkat, a cégek igényeihez igazítjuk azokat. Szolgáltatásaink kiterjednek többek között naprakész információk biztosítására, célpiacok beazonosítására, üzleti partnerek felkutatására, tárgyalások szervezésére, nemzetközi szakkiállításokon való részvétel biztosítására, illetve képzések, fórumok és konferenciák szervezésére. Szolgáltatásainkat valamennyi magyarországi és határon túli magyar vállalkozás igénybe tudja venni, mérettől, szektortól és exporttapasztalattól függetlenül.

     

    Ezek szerint minden vállalkozás szakmai támogatást kaphat a Kereskedőháztól?

     

    Így igaz. Ez egy olyan cél, melyet működésünk során folyamatosan szem előtt tartunk. Ezért figyelembe véve partnereink igényeit, visszajelzéseit és a nemzetközi trendeket, kialakítottunk egy olyan portfóliót, amelyben nem csupán cégre szabott szolgáltatásokat, de számos hiánypótló szakmai programot is találnak a vállalkozások.

    Ilyen például az induló innovatív vállalkozásokat célzó InnoTrade programunk, mely lehetővé teszi a startupok számára, hogy olyan, a célkitűzésüknek megfelelő külföldi eseményen vegyenek részt, melyre önerőből nehezen jutnának el. A külföldi megjelenésekhez kapcsolódóan célzott B2B találkozókat, tárgyalásokat is szervezünk, így hozzájárulva az üzleti kapcsolatépítéshez és a helyi ökoszisztéma megismeréséhez.

     

    Mi a véleménye, mi szükséges a sikeres külpiaci megjelenéshez?

     

    Általánosságban elmondhatjuk, hogy az exportképes termék, illetve szolgáltatás alapvető és elengedhetetlen, de ugyanennyire fontos a biztos exporttudás. Éppen ezért szolgáltatásaink kiemelt részét képezik az exportfejlesztési képzéseink. Az MNKH Exportakadémiát – melynek van kezdő és haladó szintje is – eddig összesen 320 kkv közel 380 képviselője végezte el sikeresen. Az Exportakadémia lényege, hogy a gyakorlatban is jól alkalmazható, piacképes tudást adjunk át, így növelve a vállalkozások versenyképességét a külpiacokon. Az Exportakadémia elérhető a kezdő és a már gyakorlott exportőrök számára is. Előbbi esetében a logisztikához, szállítmányozáshoz, külkertechnikához, marketinghez kapcsolódó alapvető fogalmakat és gyakorlatokat sajátíthatják el a résztvevők, a haladóknak szóló képzésen pedig mélyebb betekintést nyerhetnek az előbb említett területekbe.

    Fontos hozzátenni, hogy nemzetközi kiállításokra felkészítő tréningeket valamint ágazatspecifikus képzéseket is szervezünk. Tavaly Székelyföldön tartottunk faipari és erdőgazdálkodási tréninget, illetve szintén 2017-ben két alkalommal is megszerveztük az infokommunikációra fókuszáló IKT Exportakadémiát.

    Illetve sok esetben az is fokozhatja a vállalkozások versenyképességét, ha közösen kapcsolódnak be egy-egy nagyobb volumenű projektbe. Ennek jegyében alkottuk meg az úgynevezett „Intelligens Város” koncepciónkat, melynek célja, hogy integrálja a hazai cégeket és az általuk kínált termékeket, technológiákat, majd ezeket kombinálva, csomaggá alakítva jutassuk külpiacra. Ennek előnye, hogy egyszerre akár 30 céget is be tudunk csatornázni a nemzetközi beruházásokba. Gondoljunk például egy irodaház építésére, amely sok területet érint, hiszen bekapcsolódhat egy vállalkozás, amely az alapanyagot szállítja, majd szükség lesz egy informatikai cégre, amely az épület informatikai rendszerét, vagy éppen a beléptetőkapuk automatizációját végzi.

     

    Eredményes ez a fajta szakmai tevékenység?

     

    Úgy gondolom, hogy igen. Ha csak Magyarország külkereskedelmét nézzük – melyben a Kereskedőháznak is aktív szerepe volt –, az elmúlt három évben minden korábbi rekordot megdöntött a hazai exportvolumen, 2017-ben meghaladta a 100 milliárd eurót, amely mintegy 5,8 százalékos növekedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Ami a Kereskedőházat illeti, a tavalyi évben a közreműködésünkkel megvalósult sikeres ügyletek számát megháromszoroztuk és ezek értékét meghatszoroztuk az előző évihez képest. De sikerként értékelem azt is, hogy folyamatosan növekszik az érdeklődés szakmai programjaink, képzéseink iránt. Online képzési rendszert is bevezettünk, melynek köszönhetően még szélesebb körben tettük elérhetővé a külpiaci tudásbázist.

     

    Milyen eredményeket emelne ki ezek közül?

     

    Eddigi működésünk alatt számos sikertörténet született. Többek között közreműködésünkkel, az Európai Unió tagállamai közül elsőként egy magyar vállalkozás exportált marhahúst Kínába, de legalább ennyire jelentős eredmény, hogy a fejlett dél-koreai piacra is sikerült betörniük a kiváló minőségű magyar élelmiszereknek, ugyanis egy partnerünk kacsa- és libamájat exportál a kelet-ázsiai országba. Azonban nem csak egy-egy termékkel érhetnek el exportsikereket a magyar vállalkozások, számos sikertörténetről számolhatunk be a tudástranszferhez kapcsolódóan is. A Kereskedőháznak köszönhetően például egy több mint 400 milliárd forintos termálkomplexum fejlesztésében számítanak a magyar szakértelemre Kínában. Emellett még több sikeres ügyletben működtünk közre és jelentős exportsikerek fűződnek a képzéseinken részt vevő partnereinkhez is. Számos képzésen résztvevővel sikeres exportőrként találkozunk újra.

     

    Milyen célokat fogalmaztak meg 2018-ra?

     

    Összességében elmondható, hogy kiépítettünk egy olyan kapcsolati hálót, illetve a hozzá tartozó szolgáltatási portfóliót, amely képes valamennyi magyar vállalkozást sikeresen külpiacra juttatni. A jövőben még nagyobb hangsúlyt kívánunk fektetni a célzott üzleti partnerkeresések hatékonyságának növelésére, hogy a nemzetközi piacokon is versenyképes magyar vállalatok és a potenciális külföldi partnerek nagyobb számban találhassanak egymásra. A fókuszban lévő iparágakban cégre szabott exportfejlesztési tevékenységek megvalósításával a vállalkozások számára is látható hozzáadott értéket szeretnénk teremteni. Meggyőződésem, hogy minden rendszer vagy éppen szervezet működési modellje folyamatos fejlesztést, utókövetést és gondozást kíván, így az idei évben célunk, hogy még hatékonyabbá tegyük szolgáltatásainkat, ezáltal hozzásegítve a hazai cégeket további exportsikerek eléréséhez, hiszen a vállalkozók sikere a mi sikerünk is egyben.

     

     

     

  • написание пресс-релиза
  • статьи для сайта
  • написание статей
  • новости для сайта
  • написание коммерческого предложения
  • продающий текст
  • копирайтинг
  • копирайтер
  • копирайтеры
  • SEO копирайтинг
  • рерайтинг
  • рекламные кампании в интернете
  • обслуживание сайта
  • биржи статей