Úgy tűnik, a VW megfordította azon döntését, hogy fokozatosan megszabadítja modern járműveit a fizikai gomboktól. A cég belsőépítésze, Darius Watola elmondta Autocar hogy a legutóbbi ID.2all Concept „új megközelítést mutatott be minden modellhez”, és közvetlenül reagált a bosszantó érintőképernyő funkcióit övező „friss vásárlói visszajelzésekre”.
Éles ellentétben a német márka közelmúltbeli ID, teljesen elektromos kínálatával, valamint a Golf legújabb generációjával, a közelmúltban bemutatott fizikai ID.2all koncepcióautó (fent) fizikai, háttérvilágítású gombok sorát mutatja a fő lámpa alatt. érintőképernyős infotainment kijelző, valamint a központi alagútban elhelyezett forgatótárcsa, amely lehetővé teszi a fizikai interakciót a kijelzőn lévő menükkel.
Ez a fizikai modell túlmutat a korai elképzeléseken, és még több kapcsolót ad hozzá.
Ezzel a lépéssel a márkát érő kritikák egy részét kezelték. Egy külön interjúban Autocar Thomas Schäfer, a VW vezérigazgatója elmondta, hogy az érintőképernyőkre való támaszkodás „sok kárt okozott” a márkának, számos vásárló és újságíró egyaránt panaszkodott azon döntés miatt, hogy mindent a kijelzőkre vagy a kényelmetlen érintőfelületekre és a kapacitív gombokra kell fordítani.
A koncepciójármű, amelyet néhány kiválasztott újságíró már korán megtekinthetett, egy új gyártási modellt jelent majd, amely a jelenlegi ID.3 alatt fog helyet foglalni. Megjelenése valamikor 2026-ban esedékes, és a VW azt állítja, hogy a cél az, hogy eladáskor kevesebb mint 25 000 euró (körülbelül 28 000 USD / 22 000 GBP / 41 500 ausztrál dollár) áron kínálja, miközben 280 mérföld elektromos hatótávolságot kínál a nagyobb 56 kWh-tól. akkumulátor csomag. A pletykák szerint megfizethetőbb, 38 kWh-s opció is elérhető lesz.
A pénztárcakímélő ár ellenére a VW dizájnfőnöke, Andreas Mindt azt állítja, hogy a vállalat jövőképe az, hogy a soron következő modellek “stabil és tetszetős dizájnnal rendelkezzenek, mindig titkos szósszal”. Azt is elismerte, hogy “az ügyfelek szerint a tiszta érintőképernyő nem elég, és a fontos funkciókhoz fizikai kapcsolókat és tárcsákat várnak el”.
A koncepció olyan gombok sorát mutatja be, amelyek olyan dolgokról gondoskodnak, mint a légkondicionálás, a hátsó ablak páramentesítő és a vészvillogók, minden olyan kulcsfontosságú funkció, amelyhez a vezetőnek gyorsan és figyelemelvonás nélkül hozzá kell férnie.
Igaz, úgy tűnik, mintha a VW még nem szánna mindent a fizikai gombokra, de úgy érzi, egy lépés a helyes irányba, hogy találkozzon a tiszta érintőképernyő-utálókkal.
Elemzés: A belső UX csökkenti az azonosító tartományt
A sofőr benyomását nagyrészt az infotainment rendszerrel való interakció alkotja egy modern autó pilóta során, és a Volkswagen ID-kínálatában nyújtott felhasználói élmény vitathatatlanul az egyik legnagyobb bukása.
Vegyük például az ID.4-et. Fantasztikus elektromos autó – simán vezethető, csendes, tágas és jó árért jó elektromos hatótávot kínál –, de a VW elkötelezi magát. minden A képernyők és a kapacitív gombok azt jelentik, hogy a napi élmény sokkal nehezebb a kelleténél.
A villamosított családi crossoveren nincs semmilyen fizikai gomb, beleértve a fontos dolgokat, például a kéziféket. Ez automatikusan bekapcsol, ha megállsz, de van egy menüképernyő a kikapcsoláshoz, ami teljesen logikátlannak tűnik.
A hőmérséklet-szabályozók és a hangerő-csúszkák két érintőfelületből állnak a fő infotainment képernyő alatt, amelyek könnyen megbökhetők a navigáció vagy más menü használatakor. Ezek egyike sem háttérvilágítású, így szinte lehetetlen megtalálni őket gyenge fényviszonyok között.
Ezek alatt egy másik öblítő kapacitív felület található, amelyek előhívják a parkolási menüt, a klímaszabályozást és a vezetési módokat. Mindössze annyit tesznek, hogy parancsikonként működnek a kijelző almenüihez, és a feltétlenül szükségesnél több interakciót igényelnek.
Végezetül, és a gombalapú üvöltés lezárásaként, a kormánykeréken található tapintható gombok túlságosan könnyen aktiválhatók, amikor a vezető elfoglalt, öhm, kormányoz. Ráadásul nézze meg, mennyi időbe telik valakinek, hogy kitalálja a külső tükör beállítását. Ez majdnem olyan, mint egy rejtett húsvéti tojás, amikor valóban egy nagy, nyilvánvaló gombnak kell lennie.
Az a könyörtelen törekvés, hogy a modern járművek belsejét megszabadítsák a fizikai gomboktól és tárcsáktól, nem csak a VW problémája, hiszen a Tesla-tulajdonosok évek óta tűrték ezt a fajta dolgot. De bár modernnek, sőt futurisztikusnak tűnhet, gyakran távol áll a praktikustól, és nem az, amit a valós vásárlók akarnak.
Ráadásul az egyik legnagyobb kritika, amit az ID.4 belső terével kapcsolatban fogalmaztam meg, miután néhány hetes présautót használtam, az volt, hogy túl ritkásnak éreztem, különösen az egyszerűbb, szürke szövettel és hozzáillő szürke műanyagokkal rendelkező modelleknél. Néhány ide-oda szórt gomb és számlap valóban feldobta volna a helyet.