A közúti és a vasúti áruszállítás nem versenytársak, hanem partnerek.
Az intermodális fuvarozás térnyerése érdekében megalakult az intermodális kerekasztal, hogy teljesíthető legyen az Európai Bizottság fenntartható és intelligens mobilitása vonatkozó stratégiájának célkitűzése, miszerint a 300 km feletti távolsági közúti fuvarozás 50 százalékát 2050-ig át kell terelni vasúti vagy vízi közlekedésre.
Az intermodális szállítás a közlekedési ágazaton belül többféle eszközt vesz igénybe. Jellemzően a fuvarozási távolság minél nagyobb részét vasúttal, belvízi hajózással vagy rövid tengeri hajózással bonyolítják le, közúton pedig csak a rá- és elfuvarozás történik.
A tájékoztatás szerint az új érdekérvényesítési és konzultációs fórum munkájában ágazati civilszervezetek vesznek részt, amelyek lefedik a közúti és vasúti áruszállítás résztvevőinek teljes spektrumát.
Kiemelték, a kerekasztal létrehozásának további célja, hogy az intermodális fuvarozás fejlesztésével Magyarország reális alternatívaként aktívabban bekapcsolódhasson a nemzetközi árualapokért folyó versenybe.
A közleményben hangsúlyozták, a közúti és a vasúti áruszállítás nem versenytársak, hanem partnerek, ezért közösen dolgoznak azon, hogy megfeleljenek a nemzetgazdasági és nemzetközi fuvarozási igényeknek, és eközben ne növekedjen a környezet terhelése, a föld klímája ne változzon meg visszafordíthatatlanul.