A Miniszterelnökség szerint a kormányablak-hálózat kialakítása a magyar közigazgatás történetében a sikertörténet.
2010-ben kezdődött a teljes magyar területi közigazgatás államigazgatási oldalának megreformálása, és a második generációs kormányablakokkal egy olyan hálózat jött létre, amely a legkorszerűbb kereskedelmi bankokkal is felveszi a versenyt. Jövőre pedig be is fejeződik a kormányablak-hálózat kiépítése; az idén Battonyán, Eleken, Újszászon és legutóbbi Fertődön adtak át okmányirodából átalakított kormányablakot. Az itt kialakított kormányablakkal nemcsak a város, hanem a környező települések mintegy 15 ezer lakosa is olyan szolgáltatást, amivel lényegesen javul az életminőségük. Ezzel a hálózat szinte elkészült, már csak három olyan okmányiroda van, amely jövőre kormányablakká alakul. A fertődi kormányablak kialakítására a Miniszterelnökség 17 millió forintot adott, ehhez a vármegyei kormányhivatalhoz 5 millió forintot tett hozzá a saját költségvetéséből.
A szaktárca szerint az ügyintézők felkészültek, ügyesek, tájékak, jól alkalmazzák a jogszabályokat, és meg tudja igazítani azt, amiért 2010-ben az egész reform elindult, vagyis hogy gyorsabb, csak ügyfélbarát és ügyfélcentrikus ügyintézés legyen a magyar területi államigazgatási igazgatási oldalán.
A kormányablakok arculata egységes, a várakozási idő esetében fő cél a csökkentés, mivel ez az időmennyiség jelenleg átlagosan valamivel több mint 17 perc. Az ügyintézési idő országos átlaga 9 percnél kevesebb, Győr-Moson-Sopron vármegyében pedig az országos átlag alatt fél perccel teljesítenek az ügyintézők.
Mint ismeretes, múlt szerdán az Országgyűlés elfogadta azt a jogszabályt, amely alapján jövő júniustól az elektronikus intézést tekintik preferált ügyintézési formának, de a paradigmaváltás már javában zajlik egy ideje, ugyanis számos olyan ügy van már most is, amely elektronikusan lehet intézni. Magyarországon 6,5 millió ember olyan településen él, ahol van kormányablak, a többi ember pedig 14 kilométeren belül el tud érni egyet.
A virtuális kormányblakok ügyköre több mint 2500 ügytípusra terjed ki, de a hétköznapokban 15 ügyben zajlik az ügyintézések 75 százaléka. Ezek elsősorban okmányjellegű ügyek; az a digitális korszak, amely előttünk van, ebben is változást fog hozni, lényegesen könnyebbé téve az életet. A kormányablak-hálózat hosszú távon életképes, viszont a digitalizáció során felmerülhet, hogy a számuk hogyan optimalizálható.
A jó közigazgatás gazdasági versenyképességi tényező, mert nem mindegy, hogy szabadságot kell kivenni ahhoz, hogy ügyeket intézzünk, vagy azokat percek alatt el tudjuk intézni egy kormányablakban vagy a digitális térben – ez utóbbi esetben már olyan újításokat is bevezettek, mint az e-bejelentő szolgáltatást. , igénybevétele során a közműátírásokat a digitális térben lehet intézni.