Régóta dolgozom PR területen, és ezalatt sok minden megváltozott. Azok a magazinok, amelyeknek korábban írtam, mára gyakorlatilag mind online vannak. A cikkinterjúk, amelyeket korábban személyesen készítettem ebéd közben, most a számítógép képernyőjén készültek. És a nyomtatott újságok, amelyekben az ügyfeleim bejelentéseit közvetítettem és erőfeszítéseiket hirdettem, haldokló fajta.
Így nem meglepő, hogy egy kolléga nemrég megkérdezte tőlem egy hálózati funkción: “Még is foglalkoznom kell a cégem sajtóközleményeivel?” A rövid válasz: “Igen!” Hogy a sajtóközlemény miért értékes érték még mindig, hosszabb magyarázatot igényel.
A régi és az új ötvözése
A mai sajtóközlemény továbbra is rendkívül stratégiai eszköz minden vállalkozás számára; csak arról van szó, hogy ahogy a „sajtó” definíciója megváltozott, úgy változtak a terjesztési mechanizmusok, valamint a terjesztési platformok és termékek is.
Nem is olyan régen, AP és Reuters háztartási nevek voltak. Ezek a hírügynökségek továbbra is központi szerepet töltenek be, de az olvasók mostantól közvetlenül hozzáférhetnek a kiadványokhoz, ahelyett, hogy a reggeli kiadásra várnák, amelyet a küszöbükhöz szállítanak, vagy az esti hírekben néznék. És bár a “hírvezeték” továbbra is a fő artéria, amelyen keresztül a mai üzleti információk éltető ereje áramlik, a vezeték többnyire digitális terjesztési szolgáltatások, szoftvereszközök és PRM (public relations management) platformok formájában jelenik meg, mint pl. Cision, Muck Rack, Newswire és EIN Presswire. Ezek a járművek hírt osztanak meg, nem pedig generálnak.
Tehát a nemzeti vagy nemzetközi „központ”, amelyen keresztül egy riportercsoport működik, gyorsan a múlté válik, de az újságírók – még mindig a „médiát” tápláló tényleges emberi erőforrások – nagyon is élnek és lendületesek! Ők döntik el, hogy mi kerül (és mit nem) a befolyásos hírügynökségek, népszerű webhelyek és tévék számára. Ők döntik el, hogy milyen hírnek számít a hír. És még mindig számít az újságírók vonzódása. Nagyon.
Sajtóközlemény 2024-es verzió
Írja be a stratégiai sajtóközleményt, hogy megragadja a média figyelmét. Emlékszel, amikor édesanyád cége sajtóközleményt adott ki, hogy beharangozza az új vezérigazgatót, vagy amikor a régi főnököd kiadott egy közleményt, hogy tisztázza a termék biztonsági figyelmeztetését? A mai sajtóközleménynek sokkal szélesebb – és lebilincselőbb – küldetése van, mint pusztán egy üzlet megnyitásának bejelentése vagy a negyedik negyedévi nyereség közzététele.
A modernizált sajtóközlemény robusztus, sokrétű feladata:
Azt márkaismertséget épít azáltal, hogy begyűjti vállalkozását Figyelem — a legkeresettebb áru a mai digitális piacon. A Cision jelentette hogy a vállalkozások 68%-a jobb láthatóságot tapasztal a közzétett sajtóközleményekből, ami kiváló médium a márka ismertségének növelésére. Azt elősegíti a márka hitelességét, ami létfontosságú az alkotás szempontjából bizalom a piacoddal. Nem csak ez, hanem minél elismertebb egy kiadvány, amely felveszi a kiadását, annál jobban nő a hírneve. Azt márka tekintélyt hoz létre azáltal, hogy az iparágban vezető szerepet tölt be. Széles körű befolyásra tesz szert, ha cégét szakterülete szakértőjének tekintik. Ez lehetővé teszi irányítani a narratívát kapcsolódni szeretne. Ez csak az egyik előnye a tulajdonolt médiának (amit te hozol létre) a megszerzett médiával szemben (amit mások hoznak létre rólad). Tippek a hatásos sajtóközleményekhez a mai piacon Kiszervezés a költséghatékonyság érdekében. A “huzal” nem ingyenes. Nem teheted meg, hogy csak úgy közzéteszed a saját tartalmadat, és remélheted, hogy megjelenik a HuffPost vagy a Ma előadás. Ez a tömeges terjesztési módszer éves előfizetési díjat igényel, amely 500 és 4000 dollár között mozog. A legtöbb kisvállalkozás ezt nem engedheti meg magának az alkalmi sajtóközlemények miatt. De a PR-cégek rendszeresen előfizetnek, mert folyamatosan több terméket küldenek be több ügyfélnek. Tegyen magának egy szívességet, és hagyja, hogy egy külső cég állja a vezeték számláját, miközben Ön csak a neki továbbított tartalomért fizet. Ismerje meg a különbséget az embargó és az exkluzív között. Egyes újságírók rendszeresen ellenőrzik a vezetékes forrásokat, míg mások szándékosan távol maradnak tőlük, és van egy határvonal a sajtó között is. embargó és egy sajtó kizárólagos. Az előbbit kiküldik és lefoglalják egy későbbi közzétételi dátumra, míg az utóbbit csak egy médiaforráshoz küldik el, amely kizárólagos jogokat biztosít az Ön híreinek ismertetésére. Nem szeretne a megkülönböztetés specialistája lenni? Ismét hívjon szakembert, aki a termékére vagy szolgáltatására összpontosít. Tartalmazza a SEO-t. Minél több funkciót tud szolgálni a sajtóközlemény, annál mélyebb nyomot hagy. Megéri erőfeszítéseket tenni a SEO bevált gyakorlatainak integrálásával és a linképítéssel, hogy magasabb helyezést érjen el a keresőmotorok körében. Minden alaposan felkutatott kulcsszóra leadott kattintás növelheti a bevételt és a piaci jelenlétet, ezért ne hagyja figyelmen kívül a „technikai” oldalt, még akkor sem, ha a kreatív oldalra összpontosít. Ne várjon azonnali eredményt. Ha úgy gondolja, hogy egy sajtóközlemény a növekedés robbanásszerű növekedéséhez vezet, csalódni fog. Mint minden más érdemes marketingtevékenység, például egy reklámkampány, ez sem egy egyszeri javaslat. Míg a kezdeti sajtóközlemény a drótban van a repülés reményében, használja az időt arra, hogy továbbtanuljon az ügyfélköréről, és tesztelje, mi a legjobb az elérésében. Ezután vigye be ezeket a betekintéseket sajtóbejelentéseinek még finomabb változataiba. Csak húzza ki a dugót, és végül be kell kapcsolódnia!
Az AI hatás
Tegyünk egy gyors kitérőt, hogy elismerjük az újságírásban zajló változást. Bár igaz lehet, hogy a mesterséges intelligencia chatbotjai vezérlik az üzleti írások jövőjét, soha ne felejtsük el, hogy a mesterséges intelligencia az interneten már megírt szövegekből származik. Tehát továbbra is szükségünk van eredeti tartalomra, és mindig szükségünk lesz eredeti tartalomra (még akkor is, ha az AI egyre jobban elfedi a benne rejlő plágiumot).
Ebben a mesterséges intelligencia klímában az ötletes sajtóközlemény elkészítésének kulcsa a személyre szabás. A PR jövője az egyre személyesebb márkákra és személyes kapcsolatokra való támaszkodásban rejlik. Tedd sajtóközleményeidet olyan személyessé, amennyire jól tudod – ez a módja annak, hogy kitűnjön egy számítógéppel készített darabból.
Utolsó szó: PR=PR és sajtóközlemények
A sajtóközleményeket hagyományosan a termékbevezetésekről, egyesülésekről és más nagyszabású üzleti hírekről szóló frissítésekre használták. A mai digitális média világában azonban sokkal dinamikusabb célt szolgálnak.
Éppen ezért vállalkozásának mindenképpen be kell fektetnie a sajtóközleményekbe. De mint minden eszközbefektetés, Ön is fel akarja erősíteni hatását izgalmas tartalom összeállításával, az üzenetküldés testreszabásával és célzott küldések végrehajtásával. Ne aggódjon, ha elsöprőnek hangzik, hogy megpróbálja kihasználni az összes médiakapcsolati szoftver előnyeit, hogy jó híreit messzebbre és szélesebb körben megosszák, mint valaha. Használhatja a elsőrangú PR-felszerelés hogy megvalósítsuk az egész folyamatot Ön helyett – valójában ezért vagyunk itt!